תקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה אילצה אותנו להתמודד עם שינויים רבים: שינויים בהרגלים החברתיים שלנו, שינויים בהרגלי העבודה שלנו וגם שינויים בהרגלי הנסיעה. אם בימים שגרתיים היינו נוסעים עם רכבנו מדי יום לעבודה, ללימודים, לסידורים ולבילויים, הרי שבתקופת הקורונה רובנו מיעטנו לצאת מהבית וגם הרכב שלנו כמעט ולא זז מהחניה. גם אחרי שימי הסגר הסתיימו, רובנו נדרשנו להסתגל לשגרה שונה משהכרנו ולהתאים את עצמנו למציאות המשתנה. אחד השינויים הנפוצים שביצעו משקי בית בתקופת הקורונה הוא בתחום ביטוח הרכב.

מה נשתנה בתחום ביטוח הרכב בתקופת הקורונה?

בימים כתיקונם, רכישת ביטוח רכב היא עניין שגרתי עבור מרבית הנהגים, שלא מהרהרים בשאלת נחיצותו או עלותו. אך בתקופת הקורונה, כשמיעטנו בנסיעות ואף נשארנו סגורים בביתנו ימים ארוכים, רבים החלו לתהות למה להמשיך לשלם מחיר מלא לביטוח של רכב שכמעט ולא נוסע? ולמה שנהג שנאלץ להישאר בביתו ונמנע מנסיעות ארוכות יידרש לשלם בדיוק את אותו מחיר שהיה משלם כשנסע מדי יום עשרות קילומטרים? שאלות אלו נבעו לא רק ממודעות צרכנית, אלא גם מהמשבר הכלכלי שנלווה לתקופת הקורונה, שהכריח רבים למצות כל אפיק חיסכון אפשרי.

לכן, בתקופה זו נהגים רבים שקלו מחדש את ההתאמה של פוליסת ביטוח הרכב שברשותם ובחנו אלטרנטיבות שיתאימו למציאות החדשה שנקלעו אליה. למרבה המזל, לחברת הראל כבר היה מה להציע לאותם נהגים: פוליסות ביטוח רכב המותאמת להיקף הנסיעה החודשי.

הראל סוויץ' – משלמים לפי הקילומטרים שנוסעים

פוליסת ביטוח הרכב, הראל סוויץ', אמנם הושקה לפני למעלה משנה, אך בתקופת הקורונה היא זכתה לבולטות ולרלוונטיות גבוהות מאי פעם. על-פי פוליסה זו, העלות החודשית של ביטוח הרכב נקבעת בהתאם למספר הקילומטרים שעבר הרכב בחודש שעבר. לכן, מפוליסה ששווקה בראשית דרכה לקהל יעד מצומצם יחסית, כמו בעלי רכב שני במשפחה ונהגים שנוסעים בעיקר נסיעות קצרות בתוך העיר, בתקופת הקורונה היא הפכה רלוונטית לקהלים רבים נוספים. והסיבה לכך היא פשוטה: בתקופת הקורונה כולנו נסענו מעט. וכשמוסיפים לנתון זה את העובדה שמשקי בית רבים נאלצו להתמודד עם ירידה משמעותית בהיקף ההכנסות, זה כלל לא מפתיע לגלות שבתקופת הקורונה נהגים רבים בחרו להחליף את ביטוח הרכב שלהם ולעבור להראל סוויץ'.

נוסעים פחות, משלמים פחות ומקבלים יותר!

נהגים שהצטרפו לביטוח הראל סוויץ' גילו שאפשר לחסוך בהוצאות ביטוח הרכב אם נוסעים פחות. עם ההצטרפות לביטוח הותקן ברכבם רכיב חכם שמנטר את מספר הקילומטרים שנוסע הרכב. רכיב זה מחובר לאפליקציה שמותקנת בטלפון הנייד האישי של המבוטח, ובעזרתה הוא יכול לעקוב אחר היקף הנסיעה החודשי שלו. יתרה מכך, בכל רגע נתון הוא יכול לראות כמה קילומטרים נסע עד כה החודש וכמה הוא צפוי לשלם בחודש הבא. האפליקציה מציעה גם אפשרות להציב יעד חודשי לתשלום, כדי שניתן יהיה לעקוב ולוודא שעומדים בו במהלך החודש.

לצד המעקב אחר מספר הקילומטרים, אפליקציית הראל סוויץ' מאפשרת גם לשמור מסמכים ורישיונות, לתעד תאונה, לקבל הנחיות בשעת חירום ולהזעיק שירותי סיוע. וכשמסתיימת תקופת הביטוח, ניתן לחדש את הפוליסה באמצעות האפליקציה בקלות ובנוחות.

לסיכום

לצד שלל האתגרים והקשיים, רבים מדברים גם על היתרונות שהביאה עמה תקופת הקורונה. אחד הבולטים שבהם הוא מודעות צרכנית גבוהה יותר לתשלומים מיותרים, שמובילה לחיסכון בהוצאות מיותרות. בתחום ביטוח הרכב, תקופת הקורונה חשפה בפני נהגים רבים אפשרות אחרת: ביטוח לפי קילומטראז', שבו משלמים לפי הקילומטרים שנוסעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *