נגיף הקורונה הביא אותנו להתמודדות עם משבר בריאותי בהיקף שכמוהו לא ידענו. אך מעבר למשבר הבריאותי, התפשטות הנגיף הביאה עמה גם משבר כלכלי חריף שהשפעותיו רק הולכות ומעמיקות.

אלא שדווקא בתקופת משבר ומתוך תחושת סולידריות, אנו עדים להקלות כלכליות רבות שניתנות לאזרחים הן מטעם הרשויות והן מטעם חברות מסחריות. דוגמא בולטת להקלות שכאלו הן ההקלות שמעניקות חברות ביטוח רבות בתחום הביטוחים המקיפים לרכב.

שינויים בדפוסי השימוש ברכב

עם התפרצות נגיף הקורונה, שגרת החיים של כולנו השתנתה. ההתמודדות עם הנגיף חייבה את כולנו להישאר כמה שיותר בביתנו ולהימנע מהתקהלויות וממפגשים חברתיים. כפועל יוצא, רובנו שינינו גם את דפוסי השימוש ברכב שלנו. כי כשעובדים מהבית או לא עובדים כלל, כשלא יכולים לצאת לטיולים ולבילויים וכשאפילו את הקניות השבועיות מקבלים עם שליח עד הבית, האוטו שלנו כמעט ולא זז מהחניה.

בתקופה מאתגרת שכזו, גם חברות הביטוח הבינו שעליהן לערוך שינויים בתחום הביטוח המקיף לרכב, והציעו למבוטחיהן הקלות והטבות במטרה לסייע להם להתמודד עם האתגרים הכלכליים הייחודיים של התקופה.

Photo: unsplash
Photo: unsplash

הקלות בביטוח המקיף בתקופת הקורונה

עם פרוץ משבר הקורונה, ניתן היה לראות כי חברות הביטוח הגדולות והמובילות הציעו הקלות והטבות בביטוח המקיף שלהן. ההקלות היו הן למבוטחים קיימים והן למצטרפים חדשים, וביניהן:

  • הנחות או החזרים כספיים למבוטחים ששהו בבידוד ושלא נעשה שימוש ברכבם.
  • מתן הרחבות לביטוח המקיף ללא עלות, כמו למשל הרחבת פוליסת הביטוח לנהג מזדמן.
  • מתן הנחות בשיעור גדול יותר למחדשי פוליסות.
  • הפחתת מספר הימים הנדרשים כדי לקבל הנחת השבתת רכב בביטוח המקיף.
  • הרחבת תנאי הזכאות לפוליסת ביטוח לפי היקף נסיעה.

הקלות אלו ועוד רבות אחרות מלמדות כי חברות הביטוח מבינות שעליהן להשקיע בשירות שהן מעניקות למבוטחיהן כדי לחזק את אמון הלקוחות בהן ולהפוך אותם ללקוחות חוזרים וקבועים. אך מעבר לכך, הן מוכיחות כי בשעת משבר, גם חברות ביטוח יכולות לגלות אמפתיה וסולידריות ולבוא לקראת המבוטחים.

מדד חדש בתחום ביטוח הרכב: מדד הסולידריות

תקופת הקורונה והאתגרים הכלכליים הרבים שהיא הביאה עמה, הובילו את הרשות המפקחת על חברות הביטוח – רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, לבדוק את פעילות החברות במישור חדש: מידת הסולידריות שהן מפגינות כלפי מבוטחיה. במהלך חודש יולי, פרסמה הרשות לראשונה דירוג חדש, המדרג את חברות הביטוח לפי מידת ההקלות וההטבות שהעניקו למבוטחיהן בביטוח רכב בתקופת הקורונה.

הרשות בחנה מגוון רחב של פעולות שביצעו חברות הביטוח בתקופה זו והעניקה להן ניקוד בין 0 ל-8. בסיכומו של המדד, כל חברת ביטוח קיבלה ציון שמשקף את היקף הפעולות החיוביות וההקלות שהעניקה למבוטחיה.

על פי מדד הסולידריות, חברת הביטוח הראל הגיעה למקום הראשון עם ציון של 6.25, ונמצאה כחברה שביצעה הכי הרבה פעולות לטובת מבוטחיה והעניקה להם הקלות בביטוחי הרכב. מדד זה הוכיח כי גם בתקופת משבר, שמשפיע על המשק כולו, הראל מגלה אמפתיה וסולידריות ועומדת לצד מבוטחיה, מעבר להתחייבויות הרגילות ולשירות הניתן בתקופת שגרה.

לסיכום, התקופה הנוכחית מאלצת את כולנו להסתגל לשינויים רבים בהיבטים שונים של חיינו. לצד האתגרים הכלכליים שמביאה עמה תקופת הקורונה, מעודד לגלות שבתחום ביטוח הרכב יש חברות ביטוח שבאות לקראת המבוטחים שלהן ומעניקות להם הטבות והקלות שמסייעות בהתמודדות עם המציאות החדשה והמאתגרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *