חושבים ששוק ביטוחי הרכב הוא שוק שמרני, שאין בו יותר מדי חידושים? תחשבו שוב. מסתבר שגם בתחום שנתפס לאורך שנים רבות כסטטי וכנטול חדשנות יכולות להתחולל מהפכות. ומסתבר שמחוללת המהפכה לא חייבת להיות חברת ביטוח חדשה ונועזת שזה עתה נכנסה לשוק, אלא דווקא אחת החברות הוותיקות והיציבות בתחום.

אנו מזמינים אתכם לקרוא על החברה שעשתה סוויץ' בעולם ביטוחי הרכב וחוללה מהפכה עם פוליסת הביטוח החדשה שלה: הראל סוויץ' של חברת הביטוח הראל.

שוק ביטוחי הרכב מתחיל להתעורר

די להתבונן בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה כדי להבין ששוק ביטוחי הרכב הוא שוק תחרותי מאוד, במיוחד בשנים האחרונות.

בכל מקבץ פרסומות נראה לפחות פרסומת אחת (אם לא יותר) של ביטוח רכב של אחת מחברות הביטוח הפועלות כיום בשוק. תחרות זו נובעת מסיבות רבות ושונות, אך היא גם מלמדת על כך שהשוק התעורר. זה קרה בתחילת 2019, אז השיקה הראל פוליסה ראשונה מסוגה: ביטוח רכב שבו הפרמיה מחושבת בהתאם להיקף הנסיעה החודשי ברכב.

מה כל כך חדשני בפוליסה שכזו? העובדה שמדובר בפוליסה שבה התעריף נקבע לראשונה על-פי פרמטר שאינו קשור למאפייני הנהג או למאפייני הרכב. לאורך שנים ארוכות התרגלנו כולנו שהמחיר שנשלם עבור הביטוח המקיף לרכב תלוי בפרמטרים הקשורים לנהג המבוטח, כמו גילו וותק הנהיגה שלו, מינו, היסטוריית התביעות שהגיש וכו', או בפרמטרים הקשורים לרכב המבוטח: הדגם ושנת הייצור, מערכות מיגון שמותקנות בו ועוד.

לכן, כשהושקה פוליסת הראל סוויץ', שבה מי שנוסע מעט גם משלם מעט, היתה זו לא פחות ממהפכה בתחום ביטוחי הרכב.

הראל סוויץ' - מהפכה בביטוח רכב
תמונה: pexels.com

הראל עושה סוויץ' בעולם ביטוחי הרכב

אתם בוודאי שואלים את עצמכם איך יכול להיות שפוליסה אחת מחוללת מהפכה בענף שלם? התשובה לכך היא פשוטה: חברת הביטוח הראל היתה הראשונה שנתנה מענה לצורך הביטוחי של נהגים שנוסעים מעט עם רכבם. עד אז, מי שנסע עשרות קילומטרים ביום וגם מי שנהג רק לעתים רחוקות, שילמו מחיר זהה עבור ביטוח מקיף לאותו סוג רכב.

הראל היתה הראשונה להבין שרכב שנמצא פחות על הכביש, נמצא גם בסיכון נמוך יותר למעורבות בתאונה ולפיכך גם הסיכון שבעליו יגישו תביעה לפיצוי כספי הוא נמוך יותר. לכן אין כל סיבה שהוא ישלם בדיוק את אותו המחיר שמשלם גם מי שנוסע קילומטרים רבים בחודש.

עם פוליסת הראל סוויץ', משלמים לפי הקילומטרים שנוסעים. בעזרת רכיב חכם שמותקן ברכב בעת ההצטרפות, הראל עוקבת אחר מספר הקילומטרים החודשי, ועל-פיו נקבע התשלום לחודש הבא. גם המבוטח יכול לעקוב אחר הנתונים בעזרת אפליקציית הראל סוויץ', שמנטרת בזמן אמת את מרחק הנסיעה שעבר הרכב ואת התשלום הצפוי. חשוב להדגיש שהפרמיה החודשית מורכבת מרכיב קבוע ומרכיב משתנה, התלוי בהיקף הנסיעה.

השלמת המהפכה בביטוחי הרכב

ההוכחה הטובה ביותר למהפכה שהתחוללה בתחום ביטוחי הרכב היא התבוננות על השוק כיום. מאז השקת הראל סוויץ', חברות ביטוח נוספות השיקו פוליסות דומות, המבוססות על הקילומטראז' שעובר הרכב מדי חודש. גם הן משווקות את הפוליסות האלו למי שנוסע מעט, כמו: בעלי רכב שני במשפחה, סטודנטים, חיילים ואנשי קבע וכו'.

אך את החותמת הסופית למהפכה הביאה תקופת הקורונה בתחילת 2020. ככל שיותר ויותר אנשים צמצמו את היקף הנסיעה שלהם (בעקבות מעבר לעבודה או לימודים מהבית, פיטורין, יציאה לחל"ת, ימי בידוד, סגר כללי וכו'), כך הפוליסות מבוססות הקילומטראז' צברו יותר פופולאריות והפכו לרלוונטיות עבור יותר ויותר קהלים. וכמי שהיתה החלוצה בתחום, הראל סוויץ' הפכה להיות הפוליסה המובילה למי שנוסע מעט גם בתקופת הקורונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *