עולם הביטוח, שהיה מזוהה בעבר עם תדמית מיושנת ובירוקרטיה מייגעת, זכה למיתוג חדש וצעיר. זאת בזכות המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגיות המתקדמות, המאפשרות התנהלות מהירה ויעילה של המבוטחים אל מול חברות הביטוח, משלב סקר השוק והשוואת המחירים, בחירת הפוליסה ורכישתה, חידוש פוליסות וניהול שינויים, וכלה בדיווח על קרות מקרה ביטוחי והגשת תביעה.

הנה כמה מהכלים המתקדמים אשר יצרו את המהפך התפיסתי ואת חוויית השירות החדשה.

אתרי השוואת מחירי ביטוח
אתרים אשר נועדו להשוואת מחירי ביטוח לרכב, נותנים מענה לכל סוגי ביטוחי הרכב – ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף, ואף מאפשרים הצעות מחיר המשלבות בין הביטוחים על פי צורך. האתרים עובדים באמצעות אלגוריתם המקושר אל אתרי חברות הביטוח הגדולות, ולמעשה מושך מכל אחת מהן הצעת מחיר על פי הנתונים האישיים ונתוני הרכב אותם הזין הגולש.

הצעות מחיר ברשת ניתן לקבל גם באמצעות אתרי חברות הביטוח באופן ישיר, ולעתים גם באתרים של סוכני ביטוח; אולם מנגנון ההשוואה הישירה חוסך מן הגולש את הצורך בכניסה ובהזנת פרטים במספר אתרים, ונותן מענה באתר מקיף אחד. בין אתרי ההשוואות המובילים ניתן למצוא את אתרWOBI  אשר מתמקד בתחום ביטוח הרכב, אתר סופרמרקט לצרכנות פיננסית ואתר UCOMPARE אשר מספק מידע והצעות מחיר מכל תחומי הביטוח, וביניהם גם ביטוח הרכב.

רכישה באמצעות אתר ההשוואה/אתר החברה
גם רכישת ביטוח לרכב מתבצעת היום בפשטות ובמהירות, ללא תלות בשעות העבודה של החברה, ובמילוי מהיר של הפרטים האישיים ופרטי כרטיס האשראי. אתרי חברות הביטוח מאובטחים כראוי ומספקים חוויית משתמש ברמה גבוהה, ההופכת את כלל התהליך לנוח, מהיר ויעיל.

חידוש ביטוח הרכב באמצעות קישור
לקוחות אשר כבר מבוטחים בחברת ביטוח, איתה הם מעוניינים להמשיך בהתקשרות גם במועד החידוש, לא ייאלצו אף להיכנס לאתר ולהזין בשנית את הפרטים. הם ייהנו מתזכורת בטרם סיום הביטוח מן החברה, בהודעה לנייד הכוללת את עלות החידוש, וכן קישור פשוט לאישור חידוש הביטוח. בלחיצה ובהזדהות פשוטה באמצעות הנייד, יזכה המבוטח לחידוש הביטוח לשנה נוספת ללא כל מאמץ, ללא תשאול טלפוני מייגע וללא בירוקרטיה.

הגשת תביעה
עם קרות אירוע תאונה, נדרש מן המבוטח תהליך דיווח והגשת תביעה אל מול חברת הביטוח. תהליך זה, שהיה מסועף ומורכב בעבר וכלל אין ספור שיחות טלפון, דיווחים ופקסים – ניתן היום מבחינה טכנולוגית לדיווח והגשת תביעה באופן מקוון, באתר החברה. התהליך כולל מילוי של מספר פרטים נדרשים (מספר פוליסה, מספר רכב ופרטי המבוטח), תיאור הסיטואציה וצירוף מסמכים נדרשים במקרה הצורך דרך האתר, תוך קבלת אישור קבלת התביעה במקום. באתר חברת הביטוח הראל, לדוגמה, ניתן להגיש תביעות מסוגים שונים, וביניהן: תביעה במקרה של תאונה, תביעה במקרה של גניבת הרכב, תביעה במקרה של פגיעה ברכב ואף תביעות כנגד גורם מצד ג' המבוטח בחברת הראל על ידי בעל הרכב הנפגע.

מעקב
לאחר הגשת התביעה באופן מקוון, אין צורך בהמתנה ארוכה ובשיחות חוזרות ונשנות לחברת הביטוח לצורך בירור סטטוס הטיפול. בכניסה לאתר ניתן לברר את סטטוס התביעה בכל עת, באמצעות ציון מספר התביעה והליך זיהוי פשוט ומהיר.

עם סיום הטיפול בתביעה יזכה המבוטח לקבל דיווח מהיר ומקוון אף הוא, בנוגע לאופן הטיפול: העברת תשלום לחשבונו, אישור לטיפול מול מוסך הסדר, הנחיות לקבלת רכב חלופי ועוד, בהתאם לסוג הביטוח ולאופי התביעה.

הטכנולוגיה המתקדמת כבר כאן, וציבור הלקוחות מוכיח כי חברות אשר בחרו להצעיר ולהנגיש את עולם הביטוח למבוטחים – זוכות ליתרון ולעדיפות בשוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *